FTC Marknesse, dé wielervereniging in de Noordoostpolder.

Algemene ledenvergadering 2017

27 maart 2017 10:40 Het is 23 maart 2017, plaats van handeling: de Rabobank Noordoostpolder-Urk. Langzamerhand komen leden en genodigden al keuvelend de kantine binnen, sommige vol goede plannen van het voor ons liggend wielerseizoen. Een geweldige opkomst.
Op het grote scherm worden foto’s getoond van de Rabo Tulpen Classic, Rondje Achterhoek, baanclinic, NCK, sponsoren, openingsrit en nog heel veel meer. Marco B bedankt voor de PowerPoint presentatie.
Half 8, een welkomstwoord van de scheidend voorzitter Ronald. Geeft een korte terugblik op het afgelopen jaar, een vooruitblik op het huidig jaar. De openingsrit, de tochten van de maand, een wielerweekend welke hij voornemens is te organiseren (maar hierover later meer). De financiële stand van zaken, de kascommissie krijgt het woord en gelukkig voor onze penningmeester Sjouke, het ziet er gezond uit en mag hij nog minimaal 1 jaar de financiën beheren. Applaus.
Ronald bericht dat dit jaar FTC Marknesse 10 jaar bestaat, is mede opgericht door Gerard Top die de Afsluitdijk getrotseerd heeft, woont nu in Noord-Holland, maar desondanks toch bij onze vergadering aanwezig is.
Wordt er aandacht besteed aan dit jubileum? Wij, het bestuur, willen dit niet ongemerkt voorbij laten gaan, maar hiervoor hebben wij jullie hulp beslist nodig, dus ons verzoek is: kom met ideeën. Mail of bel één van de bestuurders en wel voor 1 mei 2017.

Na de gebruikelijke plichtplegingen is het tijd voor de bestuurswijziging. Arjen, nu 1 jaar “meedraaiend” in het bestuur wordt algemeen bestuurder. Miriam heeft te kennen gegeven dat zij heel graag het bestuur wilt versterken en met algemene stemmen wordt ook Miriam aangenomen als algemeen bestuurder.

De vrijwilligster van het jaar komt aan bod, het is Anita Hooijman, géén lid van onze vereniging maar iemand die zich met verve inzet met het wel een wee van de jeugd van FTC Marknesse. Helaas is Anita deze avond verhinderd maar de haar toekomende attentie ontvangt zij nog.
Vervolgens krijgt Gert E het woord en vol enthousiasme doet hij verslag over de voorbereiding van de Rabo Tulpen Classic. Heeft een actieve groep, waaronder drie 70 plussers, om zich heen geformeerd. Doet bericht dat op 29 april tegen de klok ingereden word, dus opletten! Ook komt zijn creativiteit aan de orde, heeft kleurpotloden uit de blikkendoos gehaald, schetsboek tevoorschijn getoverd, het resultaat: een hele mooie flyer. Heeft zoveel flyers getekend dat elke woning in de Noordoostpolder en op Urk voorzien wordt van een flyer. Gert, klasse.
Dan is het tijd om afscheid te nemen onze voorzitter Ronald. Frans krijgt het woord en memoreert dat een voorzitterschap van 3 jaar eigenlijk té kort is, maar de aanleiding om zijn voorzitterschap neer te leggen is meer dan begrijpelijk, namelijk uitbreiding van zijn bedrijf. Ook wordt er stilgestaan bij de vergaderingen die Ronald voorzat. Elke bijeenkomst bitterballen, zelf gebakken door de voorzitter, hieraan is ook een eind gekomen. Een bos bloemen en de inmiddels bekende cadeaubon wordt Ronald uitgereikt.
Ronald, nogmaals dank en we zien uit naar het clubweekend.

Na de pauze is het woord aan Gert Jakobs. Bijna 75 minuten is deze meesterknecht aan het woord en zijn verhaal is meesterlijk, boeiend, onderhoudend en doorspekt met humor. Dit alles voorzien van de nodige foto’s en een filmpje. Het was genieten. De leden krijgen nog de mogelijkheid tot het stellen van vragen, waarvan dankbaar gebruikt wordt gemaakt. Ook Gert wordt bedankt met een bos bloemen en hiermee is het officiële gedeelte van de avond voorbij.

Het bestuur van FTC Marknesse.